rightitem

Válogatott edzőtábor a Mecsekben

Válogatott edzőtábor – Mecsek (2014.február)

A PVSK-s résztvevők: Pataki Réka Dalida, Szuromi Hanga, Viniczai Csenge, Szuromi Luca, Becze Rita, Kovács Filoména, Gyenizse-Nagy Balázs, Szuromi Mátyás, Kovács Barnabás, Kovács Bertalan, én. A szombati és vasárnapi rendezvényekre szerencsére több pvsk-s is csatlakozni tudott, Werner Péter mellett Sziládi Zoltán (kissziszi), aki kifogta a legjobb időjárást vasárnap.

Pénteken ebédidőben a készülődő válogatottat hűvös, sűrű köd várta Árpádtetőn. Az első edzés egy felmérő futás volt. Dénes Zoltán által tűzött

2km/110m-es terepkörben volt könnyű lapos útfutás, könnyű lefelé, nehéz lefelé (gallyazott patakmeder), Meredek lejtő, Könnyű emelkedő (Sziklás patakmederben), valamint a kör végén egy kb. 250m hosszú, 50m szintes meredek emelkedő. Ebből 2-5 darabot kellett futni. Ez megalapozta mindenki lábait az edzőtábor további részére (ekkor még nem sejthettük, mi vár ránk). Levezetésképp Kelemen Janó két labirintuspályáján is versenyezhettünk. Délután a belvárosban mérsékelt tempóban lefutottunk néhány sprint szakaszt.

Szombat reggel már a Farkas-orom tetején vártuk a rajtunkat. A sűrű köd változatlan, szitál (hangulatos). A 21-es pálya 8,8km. Nekem jól ment a pálya, maximum két percet hibáztam, 75 perc. Ezért a magas időeredményért a 625m szintkülönbség a felelős. Hát ez a terep már csak ilyen, ezért szeretjük J. Sok útvonalválasztós átmenet volt, ezek közül kettőt mutatnék.

Az első a 9-10. Amit fentebb tanulmányozhattok útvonalak nélkül! :)

Miután eldöntöttétek, merre mennétek, az általam számításba vett két lehetőség:

Amit tudni lehet, hogy a hosszú déli kerülőn 10:30-at futottam, a Berci a rövidebb északin (de nem pontosan erre) pedig egy perccel gyengébbet. Azért választottam a kerülést, mert elfáradás nélkül fel lehet jutni az úton a gerincre, onnan autópálya és 0m szint. Az északiban van három metsződésből kimászás és egy 65 m-es meredek mászás. Megjegyezném, még nagyon meredek lefelék is vannak benne, ha valaki félti az életét, nem megy olyan gyorsan. A pályának a jelentős része még vissza volt. (Szívesen lefutnám egy bontás helyett a hétvégi edzőtáborban J)

A másik a 16-17.

Íme az útvonalak:

Az enyém a piros. Létra látott engem, mikor a 11-esre ment, ezért szándékosan megpróbálta jobbról(kék, ha jobbról kellene mennem, erre mennék.), persze nem ezen az útvonalon. Amit tudunk, annyi, hogy a bal oldali gyorsabb volt mindennél 1:20-al ( végig úton, nincs meredek emelkedő, nem kell belesétálni). Berci és M. Balázs átvágtak. Ha nem választhatnám ugyanazt újból, a sárgával jelzett úton próbálnék átvágni.

Szombat délutánra kaptunk ugyanezen a terepen egy 7,1km-es pályát, 530m szinttel! Nagyon elfáradtam, Bakó Áron 67 perccel nyerte a pályát. Erre kell készülni, ugyanis az idei világversenyek többségén, főleg a Macedón Ifi EB-n és az Alpokban rendezett Felnőtt Vb-n igen sok fog múlni a szintkülönbségeken.

A Vasárnapi futás koronázta meg az edzőtábort. Az időjárás egy igazi Mecsek Kupához méltó volt! Már fél napja csak zuhogott, köd, a patakok kiöntöttek, mindenhol állt vagy folyt a víz!  Az időjárásra való tekintettel nem kellett lefutnunk a teljes 18 km-t a Szuadón, mindenki fél adagot futott. A pálya csak Útvonalválasztást tartalmazott, többnyire meglepően szoros eredményekkel az egyes átmenetekben. Ha valaki kíváncsi ezekre, az edzőtáborban beszámolok, ha ide leírnám, lefagyna az egész világháló.

Mindenképpen hasznos edzőtáboron lehetünk túl!